مهد کودک مامان

معرفی بی نهایت کتاب

1390/12/3 13:30
نویسنده : مامان
900 بازدید
اشتراک گذاری

در اینجا کتابی معرفی نمی کنیم.

بی زحمت دست کودکتان را بگیرید و به یک اردو بروید: به یک کتابفروشی بزرگ. به او بگویید حق دارد مثلا 2 کتاب انتخاب کند. برای او انتخاب نکنید، به او یاد بدهید که روی جلد یا پشت آن نوشته که برای چه سنی مناسب است و هر کتابی آورد این مسئله را برایش بررسی کنید. گاهی کتابهای گران گاهی کتابهای الکی که خوشش می آید برایش بخرید از چیپس و پفکی که برایشان می خرید مفیدتر است.

لا اقل ماهی یکبار این کار را بکنید. این می تواند جایزه خوبی باشد. حتما برای خودتان هم کتاب بخرید. حتما هم بخوانید. یادتان نرود؛ کودکان ما همان می شوند که ما هستیم نه آنچه می خواهیم باشند.

حالا که زحمت کشیده تا اینجا تشریف آورده اید، بهترین کتابی را که می شناسم معرفی می کنم. می توانید دست کودکتان را گرفته و با هم بخوانید:

 

 بازی با انگشت ها اثر مصطفی رحماندوست

کتاب ترانه‌های «بازی با انگشت‌ها»ی مصطفی رحماندوست، بازی شاد و نشاط‌ آوری است که در هر مکان و موقعیتی اجراشدنی است و تنها با شعر و حرکتِ انگشت‌هایِ دست‌هایِ مادر و کودک اجرا می‌شود. مهم اینکه بازی با انگشت‌ها، کودک و مادر را برای لحظاتی شیرین کنار هم می‌نشاند تا در آن لحظه‌های ناب سبب هماهنگی مغز و دست کودک شده و ارتباط عاطفی گرمی میان آن دو برقرار شود. این کتاب برای گروه سنی «الف» و «ب» مناسب بوده و تصاویر آن مطمئناً کودک را جذب خواهد کرد:

 

لی‌لی، لی‌لی، حوضک

سوسکه آمد آب بخوره

افتاد تو حوضک

اولی گفت: داد و هوار

دومی گفت: نردبان و طناب بیار

سومی گفت: من درازم

طناب و نردبانم

چهارمی‌ گفت: من می‌شینم براش دعا می‌خوانم

انگشت شست خندید و گفت:

سوسکی خانم پر داره

بچه و شوهر داره

پر می‌زنه از توی آب در می‌آد

نه داد کنید، نه بیداد

پر پر پر سوسکه پرید

رفت و به خانه‌اش رسید

می توانید روی سایت کتاب کودک در قسمت پیوندهای وبلاگ کلیک کنید. ولی همان که گفتم بهتره پاشید با بچه تون برین کتابفروشی.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)